بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که شما محصولات شرکتهای دیگر را تبلیغ میکنید. وقتی شخصی از طریق لینک وابسته سایت شما خریداری میکند شما حق کمیسیون این تبلیغ و خرید را دریافت میکنید. به عنوان یک شرکت وابسته شما یک فروشنده برای شرکت هستید و شما به یک فروش کمک کردهاید و شرکت نیز در قبال فروش محصول، درصدی پاداش یاحق کمیسیون به شما ارائه میدهد. اگر قصد فعالیت در بازاریابی وابسته را دارید برای شروع از این هفت مرحله پیروی کنید:
مراحل شروع افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته
۱- کار را با یک سیستم عامل قدرتمند شروع کنید
شروع کار یک وبلاگ کاری قدرتمند اگرچه آسان و ارزان است اما آموزشها و اصول بسیاری دارد که نحوه شروع به کار را در یک افیلیت مارکتینگ موفق، وابسته به خود میبیند. از آنجا که شما میتوانید پیوندهای وابسته بسیاری را در محتوای وبلاگ شخصی و کاری خودتان اضافه کنید بنابراین در قدم اول لازم است این اشتراک گذاری را به سرانجام برسانید. بارگذاری محتوا در فضای یوتیوب سکوی دیگری برای کار شماست که باعث میشود سئو را بهینه سازی کنید، میزان فروش محصول را بالا ببرید و برای این کار نیز فیلمهای خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید. سپس در توضیحات پیوندهای وابسته خرید محصول مدنظر را نیز قرار دهید.
۲- جایگاه مناسبی را برای فعالیت خود انتخاب کنید
بیایید صادق باشیم اگر امروز به عنوان یک افیلیت مارکتینگ یا بازاریاب وابسته وارد کار شوید، یک وبلاگ را دست و پا کنید و کارتان را شروع کنید statista تخمین میزند که شما در یک رقابت تنگاتنگ با تعداد زیادی از وبلاگ نویسان قرار دارید. پس دلسرد نشوید و به کسب یک درجه و جایگاه مناسب برای خودتان در میان بهترینها فکر کنید اما به عنوان یک تازه کار نیز به کسب رتبه در مقامهای بالا نیز فکر نکنید. یک موضوع خاص را انتخاب کنید و تنها روی همان موضوع متمرکز شوید و به فکر دستهها و طبقه بندیهای بسیار و متنوع نیز نباشید. کار و فعالیت آن را اختصاصی کنید، اختصاصی کردن موضوع میتواند به شما در ایجاد یک وبلاگ فروش اختصاصی و به تبع آن نیز جذب مخاطب اختصاصی متمرکزتر کمک کند و به طور بالقوه نیز رتبه شما را در این مبحث خاص در موتورهای جستجو بالاتر ببرد. اگر هنوز هم فکر میکنید هرازگاهی از عنوان مدنظر و تخصصی خود خارج میشوید و سئو سایت یا وبلاگتان پایین میآید با یک متخصص در این کار م کنید. کارشناسان میتوانند با ایجاد کار با کیفیت به شما کمک کنند و ترافیک سایت را بیشتر کرده یا به حالت قبل بازگردانند و تعداد بازدید کنندگان سایت را بالا برده و به فروش بیشتر محصول کمک کنند.
۳- به برنامههای وابسته موفق بپیوندید
سعی کنید برنامههای وابسته موفق را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.
۴- محتوای عالی ایجاد کنید
اگر میخواهید سایت وابسته شما به موفقیت در فروش محصول و یک رتبه عالی در گوگل برسد، باید با ایجاد محتوای با کیفیت به این نقطه برسید و باید لینکهای وابسته شما نیز به طور متناسب و صحیح کار کنند.
۵- ترافیک را به سایت وابسته خود هدایت کنید
پس از ایجاد یک محتوای عالی برای سایت فروش محصول و قرار دادن لینکهای فروش مرتبط در زیر توضیحات قدم بعدی این است که افراد بیشتری را برای خواندن این مطالب جذب کنید. بنابراین افراد با بازدید از سایت وابسته و کلیک روی لینکها محصول را خریداری می کنند. در اینجا ۳ راهبرد اساسی در نظر گرفته شده است:
الف) ترافیک پرداخت شده
اینجا جایی است که شما باید برای ترافیک سایت خود هزینه پرداخت کنید، شما میتوانید این کار را با استفاده از تبلیغات ppc انجام دهید مزیت این کار این است که در لحظه شروع پرداخت ترافیک نیز دریافت میکنید اگر در این راه هزینه پرداخت تبلیغات را متوقف کنید ترافیک شما نیز متوقف خواهد شد. به طور کلی اگر بخشی از یک برنامه وابسته پردرآمد هستید و میتوانید مرز اعداد را جابجا کنید، یک استراتژی عالی برای ترافیک است اما اگر تازه وارد این کار شدهاید و یک بازاریاب وابسته حرفهای نیستید و بودجه بازاریابی ندارید ایده پرداخت حق ترافیک ایده خوبی نیست.
ب) بهینه سازی سئو در موتور جستجوگر گوگل
شیوه بهینه سازی صفحات با رتبه بالای سئو و اشتراک آن در موتورهای جستجوگر مانند گوگل است. تا زمانی که بتوانید در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی رتبه بالایی داشته باشید از ترافیک پایدار و منفعل برخوردار خواهید شد.
ج) ایجاد یک لیست ایمیل
لیستهای ایمیل به شما این امکان را میدهند که در هر زمان با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید و مطالب جدید، جزئیات محصولات جدید و خصوصیات منحصر به فرد هر یک را در یک ایمیل تبلیغاتی برای آنها بفرستید و آنها را به اطلاعات بیشتر به سایت خود بازگردانید. این امر منجر به کلیک بیشتر و در نهایت فروش بیشتر محصول شرکت میشود. برای ساخت یک لیست ایمیل شما باید بتوانید با ترفندهایی چون امکان خرید اولیه تنها با ثبت نام در سایت و یا ارائه تخفیف در قبال ثبت نام، خریدار را ترغیب نمایید. در قبال دادن یک تخفیف مثلا ۵ درصدی به یک درصد فروش ارزشمند در نهایت کار برسید، همچنین میتوانید یک کتابچه الکترونیکی رایگان از محصولات شرکت و ویژگیهای منحصر به فرد هر یک به ایمیل افراد بفرستید. آنچه که در مسیر منجر به موفقیت بیشتر در فروش محصول میشود خلاقیت فردی است.
۶- روی پیوندهای وابسته محصول کلیک کنید
تنها هدف داشتن محتوای عالی این نیست که خریداران روی لینکهای وابسته سایت شما کلیک کنند بلکه باید در نظر بگیرید که موارد زیر را نیز رعایت کنید:
الف) قرار دادن پیوند
اگر تمام پیوندهای وابسته در انتهای صفحه قرار بگیرند کلیکهای کمی به روی آنها صورت میگیرد، پس تنها یک کلیک را در انتهای محتوای خود قرار دهید.
ب) متن
بهتر این است که با یک مثال حق مطلب را به سرانجام برسانیم تصور کنید در حال نوشتن مقالهای درباره بهترین چاقوهای آشپزخانه با قیمت کمتر از ۵۰ دلار هستید عنوان شما و معرفیتان از محصول نباید اینگونه باشد من امروز به بررسی بهترین چاقو آشپزخانه میپردازم”. پیوندها خارج از متن و هرمه به نظر میرسند شاید این عنوان حس بیشتری ایجاد کند امروز من در حال مرور سه چاقوی آشپزخانه مختلف هستم که میتوان آنها را در آمازون با قیمت کمتر از ۵۰ دلار خریداری کرد”.
ج) فراخوان
استفاده از فراخوانهایی مانند جداول و صندوقها میتوانند به جلب توجه خوانندگان کمک کند و بازدید سایت نیز بالاتر رود. از wirecutter جعبهها و بستههای چشم نواز از پیوندهای محصول در زیر آنها استفاده کنید. رویکرد متفاوت دیگر نیز میتواند استفاده از pcmag جدول مقایسهای محصول با محصولات مشابه دیگر و رتبه بندی محصول و جایگاه آن محصول در جدول باشد.
۷- کلیکها را به خرید تبدیل کنید
در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته هدف نهایی رسیدن خریدار به مرحله خرید محصول است و برای درآمد زایی بیشتر شما باید دو کلیک را به سرانجام برسانید
۱- کلیک به صفحه خصوصیات محصول
۲- کلیک به صفحه خرید محصول
آکادمی دیجیتال مارکتینگ سئو امید عسکری خدمات تخصصی سئو و بهینه سازی سایت و دیجیتال مارکتینگ را از طرف یک دانشمند ایرانی ارائه میدهد. این آکادمی توانسته با موفقیت در بحث فروش و بازاریابی اینترنتی دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارد و آموزشهای لازم را ارائه دهد.
منبع: affiliate marketing
درباره این سایت